Om Sax & Maskin
Företaget har sitt säte i Luleå. Företagets organisationsnummer är: 556908-4428. Vill du komma i kontakt med oss, skicka oss ett mail på info@saxochmaskin.se så återkommer vi inom kort. Alla frågor rörande din order hänvisar vi till webshop@saxochmaskin.se
Allmänt
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Sax & Maskin reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och skrivfel på webbplatsen exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Sax & Maskin har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om en felaktig kampanjkod har använts, eller om ett felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Sax & Maskin naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Sax & Maskin fortsätter med beställningen.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt stämmer. Är något fel ska du omedelbart kontakta oss via e-post till webshop@saxochmaskin.se Har du inte fått någon bekräftelse kan du ha uppgett en felaktig e-post, kontakta i detta fall vår kundtjänst.
Priser och kampanjer
Alla våra priser anges inkl. moms 25%. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning.
Fraktkostnad & Leveranstid
79:- för alla order under 495:- (inkl. moms). Fri frakt på övriga beställningar inom Sverige.
Betalsätt
I våra webbutiker kan du betala din order direkt med betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Du kan även använda Klarna Direkt eller Direktbetalning via din internetbank, Vill du inte betala direkt kan du välja att få din beställning mot Klarna faktura (14 dagar, helt utan fakturavgifter) eller Klarna Konto (delbetalning). Läs mer om de olika betalsätten nedan.
Nedan ser du våra olika betalsätt och de flesta av dem är kostnadsfria! För att göra betalningen så smidig och säker som möjligt använder vi oss av Klarnas Checkout kassa när du handlar online. En smidig lösning där alla olika betalsätt är samlade i en och samma betallösning.
Klarna Faktura
Kostnadsfritt – betala efter leverans!
Handla tryggt och enkelt genom att först få hem dina varor och därefter betala. En perfekt service så att du kan se varorna i verklighet innan du betalar för dem. Fakturan skickas till din angivna e-post så snart vi har skickat iväg din order. Du får därför fakturan precis innan ditt paket finns att hämta. När du har fått din order har du upp till 14 dagar på dig att betala. Önskar du förlänga betaltiden så kan du logga in på Mitt Klarna och få ytterligare 10 dagar helt gratis.
> Läs mer om Klarna Faktura
Faktura företag
Vi stödjer numera även företagsköp i vår Klarna Checkout kassa och du som köpare kan enkelt skifta mellan att handla som företag och som privatperson. Köpare identifieras med organisationsnumret och kan välja separata frakt– och faktureringsadresser. Företaget måste i dagsläget vara registrerat i Sverige.
Kortbetalning
Betala direkt – kostnadsfritt!
Pengarna dras automatiskt när varan skickas och inga extra avgifter tillkommer. Vår kortbetalning går via Klarna och vi accepterar betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Du väljer kortbetalning i steg 2 i Klarna checkout kassan, efter att du valt att slutföra din order.
Klarna Direkt
Betala direkt – kostnadsfritt!
Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickat dina varor. Du slipper hålla reda på kreditkort, bankdosa, telefonnummer eller en extra app. Det enda som behövs är Mobilt BankID.
Direktbetalning via din internetbank
Betala direkt – kostnadsfritt!
Betala enkelt och tryggt via direkt banköverföring. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom, precis på samma sätt som du betalar dina räkningar. Våra direktbetalningar via bank sköts av Klarna
Klarna Konto (delbetalning)
Betala av dina köp i egen takt!
Dina köp samlas på en månadsfaktura. Det betyder en enda betalning – och du kan betala den med enbart ett klick på Klarnas hemsida eller i Klarnas app. Det är smidigt. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. En aviavgift om 29 kr oavsett antal köp tillkommer. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Ångerrätt
Ibland blir det inte helt rätt men vi hoppas ändå att du är nöjd med din upplevelse hos oss! Nedan följer info om hur du returnerar varor. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta via mail så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad med 150 kr.
Returrätt
Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara men om den inte är som du föreställt dig har du full retur – och bytesrätt i 14 dagar när du handlat hos oss. Vid retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med alla originalförpackningar som ska komma till oss i ursprungligt skick. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. (Vi tar inte ut någon returavgift eller liknande). Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss och du får då ett mail med en ny uppdaterad version på antingen din faktura eller ditt kortköp.
Så returnerar du
För att returnera en vara så sickar du varan/varorna paketerade som de kom i originalemballage med Posten till adressen:
Sax & Maskin AB
Lulsundsgatan
34972 41 Luleå
Bifoga namn med returen. Du ansvarar för att returen kommer fram till oss. Skicka ej som Rek, paket eller mot postförskott, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Vi kommer att behandla din retur så snart den kommer in till oss. Räkna med ca 5 vardagar från det att du skickat returen. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.
Byte?
Önskar du göra ett byte ber vi dig för snabbare hantering att lägga en ny order på den önskade varan. Du kan även bifoga en lapp i paketet med varan du önskar byta till men då tar det några dagar extra. Ny fraktkostnad tillkommer och faktureras separat vid utskick av den nya varan.
Återbetalning
Vid återbetalning återbetalas dina pengar inom 30 dagar oavsett betalsätt.Returen är först godkänd då varan inspekterats av vår personal. Returnerar du delar av sändningen återbetalas endast priset för de varor som returneras. Den ursprungliga fraktkostnaden och returfrakten (enligt Postens portotabell) återbetalas ej.
Vid betalsättet Klarna Faktura behöver du inte betala för varor som du vill returnera. Din faktura eller delar av den kommer att krediteras av oss så snart vi mottagit din retur. OBS – om förfallodatum på fakturan går ut innan vi mottagit din retur måste du göra inbetalningen till Klarna för att undvika påminnelseavgift alternativt själv flytta fram förfallodatum på fakturan. Detta kan göras via Klarnas självservice som finns på www.klarna.se alternativt kontakta Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Om du betalt in din faktura innan din retur registrerats kontaktas du av Klarna för återbetalning.
Har du betalt med kontokort eller direktbetalning kommer pengarna att sättas tillbaka på det konto de dragits ifrån inom 5-10 arbetsdagar efter godkänd retur.
Outlösta paket
För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad med 150 kr.
Reklamation
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att din vara är felfri inom 7 dagar från att du mottagit den. Om det är något fel på din vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på webshop@saxochmaskin.se För att ta emot en reklamation behöver vi en skriftlig beskrivning via mail med felbeskrivning samt bild som styrker detta. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation och returporto enligt Postens tabell återbetalas i efterhand. Om felet uppstår efter en längre tid och garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Vid en reklamation ersätts du alltid med en ny likadan vara. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetelas varan. Om du reklamerar en vara som har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten.
Ansvarsbegräsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.